U heeft een voertuig waarvan het onderhoudscontract binnenkort verloopt. Hoe wordt er dan omgegaan met reparatie- en onderhouds-werkzaamheden?
In het laatste jaar van een onderhoudscontract zijn een aantal “toekomstgerichte” werkzaamheden niet meer afgedekt door het contract. Aan de hand van onderstaand voorbeeld wordt dit toegelicht:
- Einde contract: 01-01-2024 en/of 900.000 km
- APK-vervaldatum: 15-12-2023
- Tacho-vervaldatum: 15-01-2024
- Onderhoudsinterval: 100.000 km en/of 1 keer per jaar
Dit voertuig heeft in februari 2023 bij 820.000 km zijn laatste oliewissel gehad en word in december 2023 aangeboden voor een onderhoudsbeurt + APK + Tacho + een aantal reparaties.
- De kosten voor de onderhoudsbeurt zijn niet meer afgedekt door het contract; het voertuig is qua kilometers en tijd nog niet aan een beurt toe.
- De kosten voor de APK zijn wel afgedekt door het contract; de APK vervaldatum valt nog binnen het contract.
- De kosten voor de het ijken van de Tacho zijn niet meer afgedekt door het contract; de Tacho-vervaldatum valt niet meer binnen het contract.
- De kosten voor de reparaties zijn wel afgedekt door het contract want het contract is nog niet verlopen.
Indien u na het verlopen van het onderhoudscontract met uw voertuig door wil blijven rijden, kunt u uiteraard de onderhoudsbeurt en het ijken van de Tacho wel door Truckland laten uitvoeren; de kosten hiervan worden dan separaat aan u gefactureerd.
Heeft u vragen over werkzaamheden in het laatste jaar van het onderhoudscontract?
Neem dan contact op met Truckland Services (020-585 1130 of roc@truckland.nl)